eller: Vad jag förväntar mig av nästa år – Årskrönika 2014 kommer bli det år med störst förändringar sedan 2010. Det årets sex första månader var de lugnaste och stabilaste jag haft sen jag slutade skolan, och följdes av flytt, högskola och ny stad. Nu är det alltså dags igen för flytt och den stora återkomsten. Förutom detta ska jag dessutom påbörja min första anställning (borträknat sommarjobb). Min första heltid samtidigt. Hur ska det gå? Mina förhoppningar på jobbet är att jag känner mig vuxen uppgiften och att jag håller mina kunskaper och åsikter från skolan levande. Då det är ett halvårsvikariat vet jag faktiskt inte hur det blir i sommar (betald semester?!?) men jag hoppas på en fortsättning om jag vill ha den, annars ett clean break.

I februari ska vi ta emot en kattunge i vårt hem igen. Ni kan förvänta er många bilder och förundrade beskrivningar av vad han har för sig. Just nu heter katten Arne Axel, men vi har några andra förslag på lut. Mina förväntningar på detta djur står i alla fall klart – han ska vara en nöjd innekatt som snabbt lär sig att inte kloa på soffan och gärna får sina klor klippta. I gengäld får han sova i mitt ansikte eller på min mage hur mycket han vill. I samband med detta förutsäger jag många besökare/tillbedjare till detta underverk.

Jag förväntar mig även 3-4 påbörjade graviditeter i min bekantskapskrets. Hör ni det? Det är okej nu!

Slutligen: vänner – jag hoppas kunna erbjuda det gästfriaste och roligaste hushållet för er alla. Kan lika gärna avslöja att alla mina julkort i år innehöll en önskan/befallning om att besöka mig. Om ni organiserar er och tar varsina veckor eller dyker upp alla på en gång, det fixar ni själva va? Jag ser 2014 som en lång solskenshistoria av middagar, utekvällar, utflykter och hemmafester. Eksjövänner oerhört inkluderade.

Med detta sagt önskar jag mig av 2014 först och främst en klockren examenshelg och ett värdigt firande på hemmaplan helgen efter. Deal?

mvh, Lova

En sak är säker. Det här inlägget tog lång tid och mycket bryderi att skriva. Hur påverkas min framtid av att jag sitter här och försöker förutspå och önska den?

