Det är tydligen 10 år sedan idag som en av mina favoritfilmer hade premiär. Jag kände att du tilltalade mig redan från början, och därför är det också den enda filmen jag har gått själv för att se på bio. Vilken vinstlott!

Och nu undrar alltså Huffington Post vilken den bästa kärlekshistorian är i filmen. Jag gillar ju att rangordna saker och ting, men här blir det nästan för svårt… Framför allt har jag ändrat mig genom åren (inte så konstigt om det har gått tio år!)

Om jag får gissa är det här de favorithistorier jag har haft

1. Sarah & Karl – hemlig förälskelse som vi alla har haft, som faktiskt ledde någonstans (ett tag)
(Lova 16-19 år)

2. Juliet, Peter & Mark – den tysta kärleksförklaringen på cue cards
(20-22 år)

3. Jamie & Aurelia – eller heter han egentligen mr darcy?
(23-25 år)

4. Harry, Karen & Mia – halsbandet, cdn och gråten i sovrummet
Här är jag nu, i det sorgligaste av sorgliga, men man måste ändå fortsätta

Hoppas på tio år till av regelbundna tittningar hördudu!

mvh, Lova

