Nu börjar jag känna mig piggare igen. Bara det ger mig just nu anledning att skeptiskt börja se över medicinförrådet eftersom den här känslan de senaste veckorna har inneburit att jag två dagar senare ligger utslagen i huvudvärk/feber/halsont.
Med andra ord: befrielsen jag känner när energin återvänder är en sån lättnad att jag börjar städa, handla, tänka på skolarbete och framför allt: slutar ha trippla strumpor och fleece inomhus. En timma senare tar den nya orken slut.
Och enligt teorin blir det nu fjärde gången sen jag slutade vara sjuk som jag idag kommer att återfalla. Dåraktigt, så dåraktigt…

Idag tänkte jag fira min nya känsla med att stressa till bussarna och klä mig för borås-väder på höglandet. Det torde göra susen för att försäkra mig om en tjock hals med täppta bihålor imorgon.

BITTER? INTE DÅ.

