Bönan till höger på den här bilden har jag inte träffat sedan vårt misslyckade försök till besök för 2 år sen, förutom en kort stund förra sommaren. (vill jag minnas?)

Hon heter Francesca och jag har känt henne sen den här kvällen, slutet av augusti 2007. På ett sunkigt hotell på Öland satt vi allihopa i allrummet och skulle skapa en berättelse tillsammans. Eller något sånt, jag minns tydligare att det var gott med popcorn. Vilket antagligen hon också gör.

Det är terminsstart och kickoff för skrivarlinjen på Sörängen, ht 07 – vt 08. Franny hade läst året innan och var en av veteranerna.

IMGP4991
Anledningen till att jag tar upp det här nu är att hon frågade om hon fick komma och hälsa på. Onsdag till fredag nästa vecka. Att jag är borta 7-8 timmar om dagen var tydligen rätt bra, så kan hon hålla på med sitt respektive skolarbete. Samt ta sina långa sovmorgnar som jag minns behövs.

Och jag tänker njuta av tanken och fundera och planera vad vi ska göra tillsammans. Inte ta det säkra före det osäkra och bli glad först när hon står på min tröskel, utan redan nu vara glad att jag har tältsängen uppe (sedan helgens stora uteblivna festlighet/besvikelse).

Det ska bli oerhört mysigt. Det ska bli film och god mat, hon ska få dricka vin och jag ska lukta på det (eftersom jag ska jobba. Alkoholfritt vin förresten – Anna, vad rekommenderar du??)

Det ska bli minnen och gamla foton och fler filmer om dödsfölet.

Och imorgon är jag frisk, om jag så ska dö på kuppen!

Förmåga att ta ut saker i förskott: 9/10

