Skulle räkna upp tre filmer som traumatiserade mig som liten som innehåller djur som mår dåligt, nämligen Oliver och Olivia, De vilda djurens flykt och en som jag inte mindes namnet på.

Då googlade jag: rabbit cartoon movie scary

Och hittade tre kul länkar 😀

De 10 mest traumatiserande barnfilmerna, 8 traumatiserande tecknade filmer samt 20 filmer som är oavsiktligt skrämmande.

Där hittar jag alltså min ”scary rabbit cartoon movie” – Den långa flykten, (Watership down på originalspråk). På plats två på den första länken. Och jag vill inte titta på klippet för jag tror att jag fortfarande kommer tycka att den är sjukt läskig. Titta på egen risk ^^

th
Och förutom den modiga lilla brödrosten vill jag även lägga till Ferngully på listan över knäppa moraliserande traumatiska barndomsupplevelser som jag sett för många gånger.

Sådär, då har jag sparat alla länkar för framtida referenser 😀 Väl mött inatt mardrömmarna!

mvh, Lova

Tillägg:

de 10 mest oavsiktligt läskiga filmerna och top 10 värsta animerade barnfilmerna.

Vad är det för värld vi lever i???

