image

Jag älskar mina saker. Det är vad jag måste intala mig själv när det ser ut såhär. Imorgon flyttar jag. Lite halvt, men det är alldeles nog som det är.

Jag tror att jag i viss mån måste omge mig med mina egna grejer för att känna mig hemma. Har levt i ett halvt hushåll i 16 månader, som jag undan för undan har gjort till mitt.

Vilken mardröm det hade kunnat bli annars.. Därför försöker jag också att låta de viktigaste sakerna vara i Borås, så stan ska vara en plats att längta till. Nu har jag bara 4 månader kvar i augusti och risken att jag ska börja vantrivas är försvinnande liten. Ändå måste jag känslomässigt värdera varje ting, utvärdera om det skulle saknas sen i höst.

Jag gör det ju inte lätt för mig! Men jag måste få klaga.. Idag har jag gått fram och tillbaka till knalleland – 6-7 km – för att göra några ärenden, rensat handfatets avlopp samt tvättat fem omgångar. Räknar med att energin tar slut någon gång imorgon, när erik kommer och jag kan ha någon att bli riktigt sur på… (ursäkta i förväg!)

Nä, jag orkar inte mer. Fast fortsätta ska jag!

mvh, Lova

