Yes, I’m talking to you kusin!!

Igår när minglet hade tagit vid och ni hade åkt hem, ca 00:30 med andra ord. Jag samtalade lite med en kvinna som funnits länge i familjen, men som inte träffat oss i vår släkt på fem år. Hon påpekade att jag var väldigt lik den tjejen jag hade suttit och pratat med under kvällen.

Hon mindes något hon hade kommenterat till dig, tänkte efter lite och frågade: eller var det du?

Blod är tjockare än vatten, och jag är glad att vi fortfarande kan vara lika varandra till sätt och framtoning. Det är skönt att känna att vi återupptar det samtal vi hade för 1-3-5 år sedan istället för att börja från början; låta tid och avstånd påverka.

Glada minnen från övernattningar, spelkvällar och middagar hos farmor och farfar. Restaurangmenyer vi har skrivit, hemlisar vi delat med oss av, musik du bränt ut på cd till mig.

Det jag vill säga är att det är en lyx att ha jämnåriga kusiner och syskon. Det är lättare att bli som folk då, och få lite perspektiv på tillvaron. Finns ju alltid någon som tittar snett när man beter sig…
image

Update
Jag höll ju på att glömma en av gårdagens roligaste! När nils går in i en av sina utläggningar om ett ämne han är väldigt intresserad av och insatt i. Under tiden faller vi andra sakta in i koma.. Jag lägger inte märke till det längre, så jag tyckte det var kul när du påpekade att inget verkar har förändrats på de år du och han inte har träffats :p Hårdhudad som han är väljer nils att ignorera den kommentaren och fortsätta prata. Ja faktiskt, precis som vanligt. Perspektiv som sagt ^^

mvh, Lova

