Var höll ni hus idag kl 17? Inte på världens bästa söka jobb-kurs i alla fall!? Jag vet inte hur många av er som hade tänkt komma, men ett större antal än åtta trodde jag nog vi skulle vara i alla fall.. Förutom den braiga informationen om cv, intervju, lön, introduktionsperiod och anställningsformer fick vi värsta lyxfikat med både mackor, kakor o frukt.

banan (1)jag tog ”begär en så hög lön att ni skäms”-rådet och applicerade det även på bananen som jag tog med mig efter att mötet var slut, och skämdes. Men nu har jag ett mellanmål tills imorgon i alla fall..

Ta nu lite tid av era upptagna liv och inse att ingångslönen och stöd för att få det bästa jobbet inte bara kommer trilla ner i era knän! Ge er själva en chans att få det bästa ni förtjänar – redan från början.

mvh, Lova

