Jag har saknat att cykla! Jag har cyklat överallt,. Till skolan i alla år. (förutom i sexan när jag hade varit tvungen att använda cykelhjälm och hellre gick istället) Jag har också vägrat att göra många saker då jag istället för att skjutsas har förväntas klara av att cykla. I vilket väder som helst. (som jag minns det)imageDen här cykeln fick jag precis innan sommarlovet i trean, och jag var övertygad om att växlar var för mesar och cyklade följaktligen på fyrans (av fem) upp för de flesta backarna den första tiden. Nu firar vi 16 år.

image
Många är de gånger vi kunde dött tillsammans. Speciellt nedanför backen till gymnasiet vid Sergel. Dödsföraktande bestämde jag mig i förväg att inga bilar skulle komma, vilket det ibland ändå gjorde. Då ställde jag mig på bromsen, så bakhjulet gled fram framför både mig och styret. Cykla utan att styra gör jag oftare än inte. Tror det är därför jag har så bra balans i sitsen.

image
Och så i höstas när jag flyttade tillbaka till borås fick inte cykeln följa med. Nu är det flera månader sedan jag satt på den senast. Susande över gräs, grus och allt annat. Vi ska överleva den här sommaren också, tillsammans.

mvh Lova

