Har idag gjort det jag skulle, nämligen tagit ett planerat uppehåll med Nordic Wellness under sommaren. Känner jag mig själv rätt så kommer inte deras närmsta anläggning i Nässjö locka mig något vidare….

Hur som helst. När jag ringer för att utföra mitt ärende är jag rätt säker på att jag som tillsvidare-medlem inte har förmånen att göra ett uppehåll, utan att jag får säga upp mig nu och återkomma till hösten – fine.

Detta säger jag till hon i receptionen. Hon ber mig vänta lite så ska hon kolla upp det, för hon är inte säker på att det är så… När hon återkommer med ett svar så förklarar hon dessutom för mig:

Eftersom du lät så väldigt säker på det du sa blev jag osäker och behövde kolla upp så att det stämde”

The story of my life everybody. Av någon anledning har jag sedan unga år lagt till mig en ton i rösten och ett uppträdande som gör att andra uppfattar mig som säker. Jag låter som om jag vet att jag har rätt, och sånt böjer man sig för.

Och för mig, som älskar att ha rätt, passar det bra. Jag har rätt, även när jag har fel eller inte vet.

Tänk på det ni alla som gärna dras med i min föreställningsvärld om hur saker och ting måste vara, och varför det är så. Låt lika säker själv, så det någon gång blir jag som får stå där och vela. Det vore säkert nyttigt för mig

mvh, Lova 

