Åker tvåans buss till trandögatan/ica mot mitt hem ikväll. På samma hållplats går det av en ung kille som kan vara professionell yrkesmördare. Klädd i svart från topp till tå, inklusive smidiga skinnhandskar. Har en diskret väska på rullhjul med sig. Vi går båda in och handlar, och blir klara med detta samtidigt också. Han några meter före mig.

Vi följs åt, tvärs över parkeringen. Sedan även upp mot kristineberg.. Hmm, tänker jag. Undrar om han tror att jag följer efter honom? Med flit, som en läskig stalker?

Jag var på andra sidan förföljelsen. Intressant. Han plockade till och med upp mobilen, kanske för att visa mig att han kunde ringa någon om det blev problem.?

Det unga mannen kortar strax sina steg så jag blir tvungen att gå om honom. Så slutar äventyret, som det gjort för många andra förr. Undrar just om hans hjärta slog snabbare, som våra brukar göra…

mvh, Lova

