Det där med recept alltså.. Jag börjar ju känna att jag har lite koll då va! Kan improvisera ibland till och med. Som den gången jag glömde ägget i banankakan. Fullt ätbar efteråt. Och nästa gång, två dagar senare då jag skulle ”göra om och göra rätt”, och glömde mjölken. Smeten hade varit inne i ugnen några minuter när jag kom på det, och blandade snabbt och smidigt i den. Suck.

Så idag, våfflor från mix, med två ingredienser. Trodde jag visste vad jag gjorde, men tog mjölk när det skulle varit vatten. Hastigt och lustigt gjorde jag en sats till utan att inse att det skulle kunna bli gott med mjölk. Vilket det var. Så nu sitter jag här, med våfflor till halsmandlarna.

Jag framställer det hela som ett problem, men jag är mest förvånad över hur disträ jag är, även om det går typ…bra. Samt att en seg söndag kräver lite segare söndagsläsning.

mvh, Lova

