Idag laddade jag upp inför ett kondition-styrkepass med en semla och ett äpple. Toppen!

Passet hade utformats av de nyblivna experterna Edona och Magdalena, som fulla av självförtroende beskrev vad vi skulle göra. Toppen!

Vi började med 15 minuter snabb gång och 15 minuter löpning/intervall. Därefter övergick vi till maskinerna och körde armar, axlar och ben med 3×10 repetitioner. På benpressen tyckte jag att det gick lite för lätt för mig, så jag valde att öka från 44 kg till 49 kg. Kändes bra!

Sedan gick vi över till mattan med kettlebells och pilatesbollar. Mina kära träningskamrater körde hårt med mig, så jag sparkade bakut och började leka cirkus istället. Hade tråkigt!

Passet avslutades med lite hederlig mänsklig kontakt. Jag ligger på rygg och håller runt dina ben, medan du föser iväg mina ben åt olika håll utan att de ska röra golvet. Nåt jag kan!

Avslutningsvis: tack kompisar! Kul!

 

mvh, Lova

