Joo.. Jag tittar på HBO:s filmatisering av ditt grandiosa epos A Song of Ice and Fire. Säsong två går på SVT, men den har jag redan sett på annat sätt. Jag har läst alla de fem utgivna böckerna, den senaste tidigt i somras. Nu ska jag säga vad jag tycker.

SPOILER SPOILER SPOILER

Jag hatar dem! Starkt och intensivt. Avskyr vad du utsätter karaktärerna för, hur de oftast inte får en chans. Vem gör så mot personer man ansvarar för, personer man umgås med varje dag under flera år? Jävligt taskigt faktiskt.

Jag föredrar fantasy för att författaren har all makt och inga situationer är så hemska att det inte kan lösa sig med lite gudomlig hjälp. Du anstränger dig istället för att orsaka värsta möjliga scenario, tända hoppet och sedan flå det med en rostig, upphettad kniv. Tack.

Tycker mer. Återkommer.

mvh, Lova

